Adriaan, waterquality labteam 205, Kenia 2011

Kwa Vonza, voor de tweede keer

Vorige week maandag gingen we terug naar Kwa Vonza, met deze keer wat meer voorkennis omdat de vorige keer bevestigd werd dat Kenianen al te graag ja zeggen voordat ze echt zeker weten of ze de weg weten. Hiernaast waren er ook wat misverstanden, wat ik nog steeds niet snap, maar dit keer deden we ons best om zo goed mogelijk voorbereid op weg te gaan.

's Ochtens vroeg vertrekken we met twee taxi's richting Kwa Vonza. Het is ongeveer een uurtje rijden met gemiddeld 80 km/h op de teller. Dat ging omdat richting Kwa Vonza een goed stuk wegdek ligt. In Kwa Vonza bezoeken we twee families met een filterpot en drie putten. Dit maal weten de taxi chauffeurs ons erg dicht bij de locaties te brengen en loopt het allemaal erg goed.

Het was opnieuw een gafe ervaring omdat in Kwa Vonza er geen verharde wegen zijn en dit gaf de chauffeurs echt geen reden om zachter te rijden.

Rond 2 uur zijn we dan ook alweer terug in Kitui, eten we even lunch en gaan we beginnen op het lab. Ondertussen zijn de rapporten /recommendations alweer bijna klaar en gaan kunnen ze dus bijna de deur uit.