Adriaan, waterquality labteam 205, Kenia 2011

QSM en Nairobi

Het QSM hebben we vlak voordat we naar Nairobi nog afgemaakt en alleen een laatste kleine aanpassingen en controles moeten nog worden gedaan. We hebben de laatste paar weken er hard aan gewerkt en de nu 69 pagina's reikende boekwerk is bijna compleet herschreven en nu dus bijna af.

Op woensdag vertrokken we naar Nairobi, vroeg in de ochtend, met een kleine matatu (ofwel nissan genoemd hierzo). Het kleine busjes ragde mooi door en in ongeveer 2 uur waren we in Nairobi. Hierzo werden we opgehaald en langs het kantoor gereden waar we ons visa zouden kunnen verlengen. Eenmaal hier was het wat formulieren invullen en SHIT we zijn te vroeg. Ja dat was best een onprettig moment, nu we hier bijna een hele week aan kwijt zijn. Wat bleek dus: je kunt maximaal 4 dagen voordat het visa afgelopen is de visa verlengen. Kom dus maar terug op 5 mei was de tip. Fijn. We hadden met Faith, van SaSol, over het visa gecommuniceerd, maar dit is duidelijk niet helemaal goed verlopen want volgens haar zou het gewoon kunnen. Raar dus.

Maar behalve voor het visa in Nairobi te zijn, hadden we ook nog een afspraak met Sammy - de man die bijna alles kan regelen en echt een goede vent. Vlak voor deze afspraak was ik nog in een bijzonder slechte stemming, maar toen we eenmaal begonnen te praten over onze vakantie, want daar was deze meeting voor, was ik het allemaal alweer snel vergeten. We hebben een mooie 1-2 uur gezeten en onze hele vakantie uit gestippeld samen met Sammy. Het vorige weekend hadden we alvast met z'n 6en alles op een rijtje gezet en uniformheid gecreeerd en dat hielp best bij de meeting met Sammy, het was gewoon goed duidelijk.

Volgende maandag komt Sammy nog even langs in Kitui om ons de actuele prijzen van een aantal activiteiten op een rijtje te zetten voor ons omdat hij de contacten even niet kon bereiken toen we de meetingen hadden en we gingen naar plekken waar hij minder bekend mee was.
Maar zover is het plan: 3 dagen safari in Tsavo East, dan door naar malindi waar we 1 nacht slapen (tussenstop), dan door naar Lamu waar we 3 dagen blijven en een boottocht en sightseeing doen, dan weer naar Malindi waar we gaan duiken, snorkelen, langs de gedi ruins en dergelijke, daarna naar mombasa waar we 3-4 dagen spenderen langs Fort jesus, een city-tour en een aantal kleine dagactiviteiten. De donderdag voordat we terug vliegen pakken we de nachttrein naar Nairobi en spenderen we daar onze laatste twee en een halve dag met de fourteen falls en wat vrij tijd dingen. Ben erg enthousiast!

Op de donderdag hebben we de hele dag geslenterd door twee winkelcentra in Nairobi, waarvan vooral in Westgate center. Ik heb souveniers/kadoos gescoord, een mooi t-shirt en nieuwe schoenen en het was een lekker dagje. Wel vond ik het eerste even wennen dat het center eigenlijk gewoon walgelijk mooi was en dat in Kenia, waar mensen dood gaan aan honger en grotendeels het volk geen of nauwelijks stroom heeft. Echt maar gek.

Jurre

That's life, alles voor de safari toerist. Daar gaan alle ontwikkelingsgelden dus naar toe.. Zijn maar een paar mensen die van dat geld beter worden. Goed plan om dat dus stop te zetten (of in ieder geval te verminderen)

Je vakantie klinkt goed trouwens! Mooie plannen, heb eens wat op internet zitten surfen. Ziet er te gek uit allemaal!

Adriaan

Yo Jur,
Thanks voor je bericht man, ben ook behoorlijk enthousiast over de vakantieplannen. Wat ik nog niet gezegd had is dat we op Lamu in het huis van 'Muena Kupona' verblijven; dat is een oud artiest die gewoond heeft op Lamu. Het huis huren we compleet af voor 3 dagen, echt supervet.
Verders; kijk ontzettend uit op thuis en alles wat er bij hoort en vind dat we snel een verse guinness moeten laten tappen als ik terug ben. Hoor graag van hoe je minor je bevalt en het ga je goed man
Aad